måndag 12 maj 2008

do you copy?

Min mobiltelefon knastrar och sprakar.
Jag fick en ny, en sådan där fancy grej jag inte alls känner mig bekväm med och inte själv hade valt, i julklapp. Den var så fancy att jag skulle behöva byta från mitt skitgamla Europolitansimkort till ett nytt, mycket plattare. Jag beställde ett i januari och det har legat i kuvertet sedan dess. Har inte aktiverat det.
Eftersom de tre (!!!!) telefonsamtalen jag fått idag slutat med *sprak sprak* jag hör ingenting av vad du säger *sprak sprak* från andra sidan tänkte jag ta tag i saken, aktivera det nya simkortet och börja använda den nya, fina, men obekväma telefonen.
Jag loggade in på mobiloperatörens hemsida och tryckte på aktivera.
Det ville inte.
Jag tar det som ett tecken att använda spraktelefonen ett litet tag till.

1 kommentar: