tisdag 20 maj 2008

fotografi

Jag har omtenta imorgon som jag borde läst till och borde skriva, jag borde fixa med uppsatsen och ta tag i allt och göra ett stort ryck, men just nu har jag fastnat framför Malmö Muséers samling av fotografier och negativ. De har lagt ut några få på nätet och jag sitter och tittar igenom alla album. Gamla Malmö ser så fantastiskt förtrollande ut, mer än nya Malmö någonsin kommer vara. Men så säger de väl om hundra år också.

Här är i alla fall en fin bild med en av mina största rädslor:


foto: Nils Jönsson (copyright: Malmö Muséer/IBL Bildbyrå)

Gå in på hemsidan och titta på fler bilder! De har bland annat lagt upp bilder av älskade Georg Oddner och en massa annat fint.

Dessutom har Malmö Muséer en utställning med Lee Miller under typ hela sommaren! Jag peppar som fan.

1 kommentar:

  1. Harusett på're här vahettere Malmö-filmerna man typ kan köpa överallt. De är söta.

    SvaraRadera