fredag 2 december 2011

Decemberfest kallar de det, för att vi inte ska tro att vi får några julklappar

Har fortfarande inget att säga. Bloggar i alla fall.

Kom till skolan igår, skulle ha bokprat. När jag gått på toa och börjat packa upp böckerna kommer en av lärarna i ettan fram och bara "Ja, hela skolan har magsjuka. Vinterkräksjuka". Jag typ "Okej..". Kunde de inte sagt något INNAN jag kom dit? De kunde ringt, tycker man. Hade bokprat för de stackare som var där i alla fall. De var lite håglösa vissa av dem, andra väldigt entusiastiska. Skolan var märkligt tyst. Udda.

Idag stod det om dem i Sydsvenskan. Kända kräkskolan nu.

Har fortfarande inte börjat kräkas. Kan ju hoppas att jag slipper. Ska på julfest på jobbet ikväll. Heh. Har ingen större lust. Kände pepp förra året, nu vet jag inte. Seg dag. Seg vecka. Skönt att det snart är jullov. Jag har semester! Hujedamig. Förra året hade jag ingen semester, var bara hemma den 23 december för jag blev sjuk, och sedan t.o.m. den 26. Sedan jobbade jag igen, alla dagar. I år har jag värsta lyxiga semestern, från 22 december! Börjar såklart den 2 januari igen, men vad gör det. Känns gött i alla fall.

Borde duscha inför festen men är för lat.

Mitt hår är inte ens smutsigt. Då är jag typ ren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar