söndag 13 juli 2008

making fruit salad with the in crowd

Min mormor fyllde år igår så vi åkte hem till henne och firade. Jag försökte laga mat men mamma fick ändå göra fläskfilén och mitt potatis- och salladsbidrag var inte mycket att hurra för. Istället för tårta hade mamma köpt fem olika tårtbitar från ett fancy konditori. De var estetiskt tilltalande och min jordgubbsbit var mycket god. Resten åt hallon, passionsfrukt, choklad eller kaffe. Hos mormor åt jag dessutom lite jordgubbar (som inte hade med tårtan att göra) som var absurt goda. Det var första gången på länge jag smakade sådana jordgubbar. Dessa jordgubbar inspirerade mig att göra en topplista över mina favoritfrukter och bär.

1. Jordgubbar
2. Melon (speciellt vatten, även honung och galia)
3. Nektariner
4. Sharonfrukter
5. Äpplen (Granny Smith!)

Det var en ganska förutsägbar lista men det blir så.

Nu ska jag äta potatis!

2 kommentarer:

  1. Har aldrig gillat nektariner, skulle bytt ut dem mot granatäpple, hjortron eller björnbär. Annars var det en KLOCKERS lista!

    SvaraRadera