onsdag 15 april 2009

easter pants

Fina, fina påskhelgen.

I onsdags hämtade jag upp mamma och lillasyster och vi hängde på Nova tillsammans. Jag fick strumpbyxor och köpte en mörkblå kofta (äntligen!). Finaste hänget. Efteråt åt vi thaimat med Sebastian inne i stan.
På skärtorsdagen åkte jag, Sebastian och Frö och hälsade på farmor. Det var fint att träffa henne också, det var så längesedan. Vi hängde där en stund och pratade och sedan åt vi grekiskt med mamma.
Långfredag fastnade vi på Nova eftersom köksaffären sålde ut grejer. Vi köade i miljontals timmar och kom sjukt sent hem till Alle och Ella men lyckades ändå hålla igång ett mahjongmaraton som höll på i kanske åtta timmar, inklusive inköpspaus. Så jävla episkt. Jag vann! Vi åt chips, chokladpudding och mahjongkex.
Påskafton hämtade vi upp mamma och Frö och körde hem dem till oss. Mamma hade lagat en massa god mat (lammköttbullar! asgoda tårtbitar från Hollandia!), så vi åt och sedan hängde vi och spelade Retro i några timmar. Det var ganska jämnt men mamma vann till slut. Jag och Frö körde hem henne (fina, fina mamma) och sedan var vi uppe halva natten och tittade på Twilight och käkade godis.
På söndagen slötittade vi på ANTM och åt asgod frukost. Sedan hängde vi hos pappa och åt god mat igen! Potatisgratäng och sallad och rostbiff. Jag dör av all god mat.
Det var fint att hänga och träffa pappa.
Igår (måndags) åkte vi till Helsingborg för att träffa Sebastians mamma och moster. Jag råkade ta fel avfart och hamnade sedan i helvetiska villervallan inne i staden eftersom de stängt av alla stora gator jag känner till. Virrade runt i villakvarteren och kände mig stressad. Vi hittade slutligen rätt, åt lite och åkte vidare till Sofiero. Det var himla fint där, men det känns som att det är ännu finare när det är mer som slagit ut. Älskade vinhuset och alla fotografierna i slottet! Gustav VI Adolf och Margareta verkade så himla jordnära och bra. Hon typ planerade hela trädgården och gick runt och grävde och hade sig. Och fotograferade! Med självutlösaren! Det låter kanske töntigt, men jag älskar att hon fotograferade saker själv och inte bara lät någon hovfotograf ta alla bilder. Jag älskar att de var öppna och lät människor ta del av deras liv. På slottet hade de dessutom konstutställning och jag blev så fascinerad av Nina Bondessons broderier. Denna var lätt min favorit.
Fina helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar