lördag 29 augusti 2009

hals under huvud

Min hosta ger inte med sig. Jag kan inte avgöra om den blivit värre eller ens annorlunda, men den har definitivt inte blivit bättre. Det är jobbigast när jag ska försöka sova och inte blir av med känslan i halsen. Hatar att känna att det är svårare att andas.

Dagarna och nätterna är både kyligare och mer tryckande, en oslagbart dålig kombination. Jag brukar alltid drömma om hösten och se framemot den, men nu har jag en jobbig klump i magen. Känner mig inte intresserad av att skriva in saker i kalendern eller köpa anteckningsblock. Vill inte köpa pennor och drömma om hösthalsdukar och varm äppelpaj. Tänker bara på allt jobbigt som måste göras och hur jag ska få det att gå ihop.

Sitter och läser en fotoblogg. Längtar så mycket till USA att det värker i kroppen. Jag både älskar och hatar att resa, det finns så mycket osäkerhet förknippat med det jag inte klarar av, men hela min kropp skriker av längtan om att få åka bort. Jag skulle vilja kunna känna lugnet och säkerheten jag känner här i ett annat land också. Känslan av att veta hur allt fungerar, av att veta exakt vart jag ska vända mig om något går fel. Känslan av att kunna uttrycka precis vad jag vill i en affär och känslan av att veta alla de små koderna. Jag har inte det utomlands och det gör mig alltid orolig. Samtidigt blir jag förälskad i så många delar av världen och känner att jag måste få utforska dem mer.

Det här lampbordet som finns på Lauritz är helt sinnessjukt. Jag vet att det skulle se weird ut i lägenheten vi har nu, men planerna jag har för nästa! Ojoj. Den möbeln skulle vara så jävla grym, jag älskar den.

När vi ändå är inne på inredning är jag så ledsen över att inte kunna få tag på IKEAs fågelbricka. Den skulle komma tillbaka in i lager i slutet av oktober. Orka vänta.

4 kommentarer:

  1. Åh, fina bordet. Hoppas hostan ger med sig snart!

    Just det, har pratat med en kompis om att åka ner till Malmö någon helg framöver eftersom hon funderar på att flytta dit, så jag tänkte be om dina bästa Malmötips? Klädaffärer, second hand-affärer, fik, restauranger, trevliga områden att hänga i, saker att göra osv. Det vore fint!

    SvaraRadera
  2. Amanda: Ja, visst är det grymt? Tack.

    Jag har inte så bra koll på Malmö som jag hoppas längre, men det är klart jag fixar ihop en lista!

    SvaraRadera
  3. Grejt! Lägger du upp den här då?

    SvaraRadera