lördag 19 september 2009

första person plural, imperfekt

Är asrädd för influensan och har många konstiga och sjuka tvångstankar. Tror att jag kommer dö vad jag än gör. Har funderat i veckor på att skriva ett inlägg, men har hela tiden tänkt att vilket inlägg jag än skriver kommer det att bli mitt sista innan jag dör av influensan. Nu försöker jag motarbeta tvångstankarna och skriva något. Hej hej.

Gjorde om sidan lite, tyckte den var deppig. Nu är jag rädd att jag dör och så kommer sidan alltid se ut såhär. Är det såhär jag skulle vilja bli ihågkommen? Är det inte lite för peppigt om jag ska dö snart? Jag vet att det låter absurt men jag kan inte sluta tänka så, det är ganska besvärligt.

Jag skriver ganska snabbt på tangentbord men jag tycker ändå inte att det går snabbt nog. Jag vet en klasskamrat som är imponerad, men då skulle han bara veta hur mycket lättare det är att skriva hemma än på skolans knasiga tangentbord där jag inte är van vid hur knapparna känns och ligger. Alla tangentbord är olika även om de har qwerty. Det är som med bilar. Typ alla bilar fungerar likadant och kan man principen så kan man ju köra de flesta bilar, men de reagerar helt olika beroende på hur de körts innan. Jag antar att det ger dem karaktär. Det är en anledning till att jag är lite freakad av att köra andra bilar, om man bortser från det faktum att jag inte kört annat än automatväxlad i två år. Eller är det tre till och med?

Har hittat kläder på teh internets jag vill ha, men har inte pengar nog egentligen. Hittat en okej jacka som jag skulle behöva men den är dyr och materialet är inte så hett egentligen. Det gör mig ledsen att behöva lägga massa pengar på något som jag inte gillar till 100%, men jag har så himla svårt att hitta jackor och den är okej även om den är svart och har en jävla huva och är ganska tråkig och karaktärslös. Ju mer jag tänker på den desto sämre låter den. Jag hittade en reakappa också, i någon kraftigt blå färg jag faktiskt inte är så förtjust i (typ kleinblå. Jag gillar inte kleinblå. Jag gillar mjuka, mellanblå, duvblå, marinblå, inte hårda, kalla, skrikiga kleinblå). Den har i alla fall lite mer karaktär, men jag vet ju inget om hur den sitter och om jag passar i den och nämnde jag att jag hatar färgen? Hahaha. Å andra sidan lär jag ju inte se mig själv i kappan så ofta, det är andra som ska lida, och andra verkar gilla kleinblå. (Eller?).

Imorgon ska jag jobba. Hej influensa. Jag borde lagt mig för två timmar sedan men det blev inte av. Hoppas jag hinner somna ändå och inte vaknar helt sinnestrött imorgon. Är lite nervös eftersom jag inte suttit i disken eller stått i receptionen på över fyra månader. Mycket man hinner glömma!

1 kommentar: