måndag 28 september 2009

tass

Har suttit här i säkert två timmar och väntat på att jag ska orka klä på mig och handla mat. Jag har pasta hemma men inget att ha till, jag har ingen dricka förutom vatten och jag behöver ost till frukosten imorgon. Är så seg och tycker det är så jävla tråkigt att handla mat ensam. Bulle är i Halmstad och hänger med sin mamma, jag är i Lund och hänger med Nils. Han ligger mest på en stol och är tråkig. Ibland tassar han runt lite, ibland vill han bli klappad, ibland vill han ha mat. Om man lämnar toalettdörren öppen går han in där och gömmer sig under badkaret. Det är trångt och smutsigt och jag försöker hålla honom borta därifrån. Han ser så ynklig ut när han ska ta sig ut från under badkaret, han får inget grepp på klinkersgolvet med sina klor och klöser liksom lite irriterat på golvet och kommer nästan ingenstans. Jag känner igen känslan.

Fastnade fascinerat framför Bukowskis Bergmanauktion, tror det är en av anledningarna till att jag sitter kvar (det och det faktum att jag är lat och hungrig och blir asgnällig när jag är hungrig och därför inte orkar handla). En trämodell av Dramaten i skala 1:50 gick för över 1 miljon kronor. Jag har svårt att förstå varför just den blev så dyr, den såg inte så himla speciell ut. Nyfiken på vad resväskan och hans laterna magica går för. Och de balla fotografierna!

Blir så trött av att tänka på att laga mat. Kan koka pasta och slänga på goda saker men jag vet inte, det känns inte som matlagning. Vill äta något ordentligt men orkar inte fixa det. Matlagning alltså. Uh.

3 kommentarer:

  1. Du har en snygg header i alla fall (ja, den kom upp för längesen, men det är ju ingen som säger något!).

    SvaraRadera
  2. fräd: tack, men alle sade det för ett tag sedan. INGEN ANNAN DOCK!

    SvaraRadera
  3. jag är alltid först och artigast! lätt mitt trademark.

    SvaraRadera