söndag 1 juni 2008

där rådjur sover

Jag valde fel skor när jag hjälpte Dvärgen köpa the awesomest clothes ever och nu får min vänstra lilltå betala för det! Den gör så jävla ont! Fortfarande!

Jag har en ny favoritlåt men ni kan inte höra den förrän jag fått ihop nio låtar till.

Idag köpte jag en födelsedagspresent till min pappa som han verkligen inte gillade, och det var typiskt för han gillar aldrig det man tror att han ska gilla. Alltså, när man hittar presenter som känns så jävla rätt och så mycket i linje med det han gillar, och så bara faller skiten platt ändå.

Jag ser inte framemot att gå till institutionen i veckan och stöta på examinator och handledare och behöva förklara att jag aldrig lyckades skriva något på min uppsats.

Idag såg vi the Princess Bride och den var verkligen helt galet dålig och helt galet kul på sina ställen. Mandy Patinkin i läderbyxor och töntiga mockavästar! Billy Crystal som sjukt gammal magiker! Westleys porriga blickar! Förlamningen, som fick mig att dö genialitetsdöden! Min barndomskärlek Fred Savage, skitlam men ändå med! Och COLUMBO!

För övrigt köpte jag "Allt" igår. Jag har sett framemot den sedan den kom ut, men den har hela tiden varit för dyr och/eller utlånad på biblioteket. Nu har jag den. Jag läste några sidor men sedan kunde jag inte mer. Hon är precis som jag skulle vara om jag var smart. Och det är så fint men det gör så ont, för jag mår så jävla kvidande dåligt av att läsa boken, och samtidigt vet jag att jag måste eftersom den redan i inledningen är så jävla bra att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Det gör ont att veta att jag aldrig skulle kunna vara så bra, även om jag gjorde det mesta av varje tillfälle att lära mig och prova. Eller gör det ont för att jag vet att jag skulle?

Dessutom hörde jag the Smiths på Hornbach idag, samt They might be giants på H&M.

Jag drömmer om pioner.

2 kommentarer:

  1. Oooh, fint och inspirerat inlägg. Take care of yo toes.

    SvaraRadera
  2. Tår är användbara saker.
    Det var längesen vi sågs. Puss.

    SvaraRadera