lördag 14 juni 2008

a special sensation

Ruby Suns hade fula kläder och var väldigt älskvärda.

På biblioteket för några dagar sedan stod jag och mamma och hängde vid i-hyllan (konst, design, kläder, inredning, allt roligt!). "Man borde läsa alla böcker på i" suckade mamma drömskt. Det var så fint.

Jag får ont i höger axel hela tiden. Jag vet inte vad det är med den.

Jag måste få So You Think You Can Dance-böga mig också. Säsong fyra är inne på sitt sjunde avsnitt nu. Det första avsnittet med de tjugo utvalda dansarna, avsnitt sex, hade några riktigt fina koreograferade nummer. Så att man typ vill dansa fast man inte kan. Koreograferna Napoleon och Tabitha (gifta! sjukt fina!) gör skitfina hiphopnummer.
Här är det första:
Klicka!
Dansen börjar 02:42. Tyvärr genomför dansarna inte koreografin så bra som den hade kunnat göras, de är lite för lätta och glättiga, men det är ett snyggt och lite roligt nummer och "American Boy" blir sjukt mycket roligare.

Här är det andra. Dansarna är bättre och hela numret är så jävla väl genomfört och snyggt att jag kvider lite. Det börjar ungefär vid 02:35:
Klicka!

Titta nu innan de tas ned från Youtube!

2 kommentarer:

  1. Åh men de var ju Nya Zeeländare. Hur många klädesaffärer som inte är engelbrektsboden tror du att det finns på deras lilla ö full av får? Sen tyckte jag i och för sig det var sjukt skönt med andra som inte bär kläder för att manifestera något, som typ alla band. Det ger mig prestationsångest. Sympatiska Ruby Suns.

    SvaraRadera
  2. Alltså, jag älskade att de hade fula kläder. Själv hade jag nog haft prestationsångest att bara ha på mig snyggkläder hela tiden om jag skulle stå på scen.

    SvaraRadera