tisdag 3 mars 2009

grass

Jag älskar att gå in på fina bloggar och läsa så knäckande fina saker, formulerade i all sin vardaglighet. Då blir jag så himla glad av mänskligheten. Jag skulle vilja länka men jag klarar inte av att personen ser att jag länkar och kanske går hit och ser min tråkiga blogg och min tråkiga smak och hej, det är inte så emo som det låter.

Jag ska egentligen försöka skriva på artikeln men det går ju sådär. Kan jag skjuta upp det så gör jag ju som bekant gärna det. Jag försöker peppa med smoothie och Högaborgare (från Ebbas) men det hjälper inte så värst.



I fredags åkte körde jag och Sebastian till Helsingborg på utflykt. Vi strosade runt, fikade på Ebbas fik (och köpte med oss kakor, därav Högaborgaren) och gick i affärer. Det var fint, även om Helsingborg är sjukt kallt eftersom det ligger precis vid havet. Vi stod bakom Dunkers och tittade ut i hamnen och det var bara ett så fint ögonblick.

På lördagen ägnade vi åt oss den episka loppisrundan med Alle, Ella och Hannah. Jag scorade inte så grymt men fick med mig ett porslinsrådjur och ett gult glasfat. Vi åkte runt halva Skåne kändes det som, men vi hamnade i alla fall i Dalby, Genarp, Sjöbo och sedan Malmö. Efteråt besökte jag farmor med Sebastian och min lillasyster, sedan blev det hemfärd och galna Let's tap hos Dvärgen i timmar.

I söndags kom mamma hit och kollade på film. Det var så fint att få hänga med henne. Vi åt middag, popcorn och såg kostymfilm.

Idag har jag inte gjort mycket. Jag fick hem ett fint linne, likadant som min syster har. (HEJ JULIA JAG HÄRMADE DIG!). Jag ska fotografera kläder så fort jag är hemma när det är fint ljus (det var för mörkt och regnigt idag).

Veckan är stressig. Om åtta timmar är det skola och på torsdag är det Animal Collective.

När jag steg ur bilen igårkväll, strax efter 22, luktade det regnig sommarkväll. Jag längtar.

4 kommentarer:

  1. Det var en helhyvens loppisresa i fina skånelandet! Tänkte åka tillbaka till kebabstaden och försöka köpa en sådandär fin pepparkaks ljusstake. haha.

    Lets tap var förövrigt även det skitnajs, synd att jag hade glömt kameran bara.

    SvaraRadera
  2. hanna: Fint att du hade kul! Man blir helt pepp på fler episka loppisrundor.

    SvaraRadera
  3. HEJ ANNA JAG VET OCH JAG HAR FORTFARANDE INTE KOMMIT ÖVER CHOCKEN ATT DU GICK BAKOM RYGGEN PÅ MIG!!! Å ANDRA SIDAN HAR JAG JU HÄRMAT DIG JAG OCKSÅ (FAST JAG ÄLSKADE VÄSKAN OCH BERÄTTADE DET FÖR DIG). HAHAHA TÄNK EFFEKTEN AV ATT VI SKULLE HA SAMMA FLUFFÄRMSTRÖJOR OCH VOLANGVÄSKOR SAMTIDIGT PÅ/MED OSS.

    SvaraRadera
  4. hm. okej jag vet inte om man ska kalla det här en varning eller inte men efter att man har tvättat tröjan så blir fluffet på ärmarna jättefluffigt och jag vet inte vad du kommer att tycka fast jag behöver nog stryka den delen.

    SvaraRadera