lördag 21 mars 2009

pepp deluxe

Lördagen: så gött igår att komma hem efter en fin heldag och en del bilkörande och ändå orka laga riktig mat. Det väckte peppen i mig! Tyvärr har jag varit heltrött sen dess.

I lördags åkte vi från Halmstad till Båstad och åt lunch på värsta fancy restaurangen. Maten var sjukt god! Salladsbordet var fantastiskt! Utsikten! Till efterrätt: ananas, melon och jordgubb! Jag dog matdöden lite, var så mätt och allt var så gott! Vi åkte vidare till en outlet och fick asfina golvkuddar med tyg av Viola Gråsten. Älskar. Fick underlägg också, i samma tyg. Det kanske blir lite väl matchigt, får se. Det är plågsamt uppenbart att vi behöver en ny matta framför soffan i alla fall. Den vi har är mammas gamla IKEA-matta i typ blekta pasteller. Den är antagligen äldre än vad jag är och jag har haft den på mitt rum så länge jag kan minnas. Nu ligger den som sagt i vardagsrummet och känner sig malplacerad. Jag tycker om den och vill ha den kvar, den måste bara ha ett bättre ställe att ligga på.

Jag såg senaste Gossip Girl igår (sen, ja, mycket att göra). Vanessa hade så fina kläder för en gångs skull! Jag tyckte jättemycket om både klänningen och halsbandet (otydlig bild här). Måste vara sjukt skönt att slippa ha på sig alla hemska neonkläder jag tycker de kastar på henne.

Ooh, nu blev jag helt klädpepp. Hittade jättefina skor här: Marais USA. Skor som godis! Mercer! Mulberry! I nude och easter! Och Irving i alla fina juvelfärger! Oooooh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar