tisdag 11 november 2008

det här funkar inte riktigt som jag vill

Jag var precis inne på en blogg och såg en resesammanfattning i bildform. Den var så deprimerande. Det var bara gråa hus i samma tradiga, traditionella vinklar som vanligt. Det fanns inget spännande, inget estetiskt vackert, inget som sade något om resan (såvida inte resan var lika rolig som ett besök i ett arbetsläger, typ). Jag blev så extremt deprimerad av denna bildsammanfattning att jag inte vill ta bilder själv längre. För ve och fasa, är det så andra uppfattar mina bilder?

Jag har möjligtvis ett ämne nu men jag är jobbigt stressad inför talet. Jag måste sätta igång och skriva det omedelbart, men även om det går någorlunda snabbt (tar mindre än en timme) måste jag dessutom öva in det. Lägg därtill sömnstörningar (vaknar flera gånger per natt) och att jag måste gå upp klockan åtta. TJO! Mår redan illa.

1 kommentar:

  1. Du måste fortsätta ta bilder! Dessutom är våra semestrar inte deprimerande, så då borde inte bilderna fråm dem bli det heller.

    SvaraRadera