torsdag 6 november 2008

var tar era djur vägen?

Jag jobbar på att få tillbaka mitt hår till dess tidigare fluffighet, men jag vet inte riktigt hur det går. Det är mest skatbo just nu. Trassel. Det började bli platt för ett tag sedan, jag vet inte riktigt hur. Det kan ha att göra med att jag började kamma mig. Hursomhelst trivs jag inte med mitt hår som platt. Det passar mig inte, varken fysiskt eller psykiskt. Jag har alltid identifierat mig som en person med stort fluffigt hår.

Jag tror jag behöver en stavmixer.

Efter att ha sett Thirteen Eighty Five's småfina bilder från Holy Land har jag blivit ganska besatt av stället. Det är en gammal övergiven religiös temapark som hade sin storhetstid på 1960- och -70-talen. Här kan man läsa mer och Här finns en massa bilder. Det har blivit ett ganska klassiskt övergivet, konstigt ställe nu och är väl ganska känt, men jag känner en viss underlig spänning när jag ser bilder därifrån. Jag dras dit lite av någon anledning. Det känns obehagligt.

De senaste två dagarna har jag börjat bli sjuk igen. Det är drygt och jobbigt. Har sovit extremt dåligt och konstigt och inte mått bra alls. Jag måste vara i skolan om åtta timmar men givetvis kan jag inte somna än. Förutsägbart. Jag ska trotsa piggheten och försöka gå och lägga mig i alla fall. Jag har blivit bekant med proceduren "vrida, vända, hosta, stirra i taket" samt sova max 15 minuter/timme. Ska se om jag kan sova en hel timme i sträck utan att vakna. Det blir en utmaning.

Har hittat asfina kläder jag behöver. De skriker till mig. Jag har inte råd, men när har jag någonsin, egentligen.

2 kommentarer:

  1. Det fanns en övergiven temapark utanför Berlin. Mycket dinosaurier i förvuxet gräs.

    http://www.ipernity.com/doc/34677/album/53028

    Sjukt fint.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker om tanken på övergivenhet. Mänskligheten borde spara fler sociala utrymmen som inte används till något, som bara finns.

    SvaraRadera