onsdag 26 november 2008

skola - titta bort



Det här med skolarbete alltså.
När jag har lagom mycket att göra, och viss press på mig (som igår) så gör jag det. Idag, när jag har ännu mer att göra och ännu mer press tycker man att det rimliga alternativet vore att fortsätta med skolarbetet. Men jag kan inte. Jag vet inte om det är prestationsångest eller vad men jag bara stänger av. Får inget gjort. Sedan jag kom hem strax efter 16 har jag lyckats att producera ett stycke text, istället för kanske tre sidor. Till imorgon. Det är inte vidare produktivt. Måste släppa känslan av att allt ska bli så bra som möjligt och bara sätta igång och skriva NÅGOT. Fast varje gång jag gör det blir jag arg på mig själv eftersom något blir så dåligt. Det är en ond cirkel.

4 kommentarer:

  1. på fredag ska jag och dvärgen spela gow2 istället för att gå på det obligatoriska uppsatsseminariet. titta bort-mentaliteten ftw!

    SvaraRadera
  2. Hej känna-igen-sig! Har inte tagit en enda poäng den här terminen och nu är det bara en delkurs kvar. Tjoho.

    SvaraRadera
  3. Amanda: Aw. Jag kan trösta med att jag fortfarande bara klarat av en delkurs (av fyra) på grundkursen i idé- och lärdomshistoria som jag läste för 1½ år sedan. Sedan ligger jag back en c-uppsats också.
    Hur har kursen varit annars?

    SvaraRadera
  4. Alltså, kursen har faktiskt varit rätt intressant, några bra seminarier och intressanta delkursämnen, men jag är helt fruktansvärd när det gäller att få saker gjorde och lämna in i tid och tenderar att ge upp och strunta i när jag märker att jag inte kommer hinna.

    SvaraRadera