torsdag 23 oktober 2008

kex, inte kex, det är frågan

Typ MY GOD, nästa semester vill jag inte bli sjuk första dagen. Bespara mig det! Jävla sepefeber och sepekropp säger jag bara. Kan tänka mig roligare saker än att ligga och stirra i tak och hosta sig genom nätter med feber och migrän. MHM.
Fint annars var delar av dit- och hemresan, det lilla jag fick se av höstlöven och Prenzlauer Berg, att Bulle tog så fint hand om mig, strövandet och smoothien vid Hackescher Markt, det jag orkade ta in på Pergamonmuseet (intrycksmässigt, alltså. Fysiskt orkade jag knappt släpa mig in genom dörren ens), antikmässan (allt var fint, jag kunde inte välja), att förstå tyska & den dragspelande mannen på S-bahnen (han spelade öststatsfolkmusik, det kändes som att vi var mitt i en Beirutlåt, fick hålla Bulle i handen, mjuk sol, bästa känslan ever).

Jag gillar inte känslan av att gå på sparlåga här, men det blev så. Det dödades lite och nu känner jag mig lite mentalt sprallig igen, trots att mina fellow bloggvänner dör bloggdöden och ägnar sig åt annat. Jag vill inte sköta skutan ensam ute på havet, men jag kan tänka mig att leda lite varsamt om jag får någon respons på att NÅGON ANNAN HÄR tänker vara bra på att uppdatera ofta, med mycket dumheter. Vad säger ni?

Min hjärna bubblar av så mycket dumheter, det får bli en annan gång (fast en annan gång typ alltid innebär aldrig eftersom det tar typ två månader innan man kommer in i det här sinnestillståndet igen, hahahaha).

Nä, okej. Alltså, tittade på SNL idag, både torsdagens extra Weekend Update och lördagens riktiga med Josh Brolin. Och angående torsdagsSNL: presidentdebattsketcherna hade ju varit roligare om man faktiskt hade sett debatterna, men palla ladda ner dem liksom. MEN MEN MEN Weekend Update-delen med Seth och Amy är SÅ FINAST. Jag dog av kärlek till dem när jag såg den. Jag minns inte ens om det var för att den var rolig (jo, alltså, det var den ju, stundtals helt fantastiskt bra), men det var lika stora delar oanständigt mycket kärlek åt Seth & Amy-hållet som gjorde det. My god, de är så bra! *dör lite*. Hursomhelst, lördagsdelen, den riktiga, var inte lika askul. Okej, Palin var med, men hon var ändå ganska lame-o, isåfall föredrog jag Mark Wahlberg, det var fint med återknytningen till Andys sketch förra gången. Brolins sketcher var överlag inte askul, det var mycket McGruber som visserligen funkar, men ändå. Sketchen där Brolin ska fria och Kristen Wiig (JAG ÄLSKAR DIG KRISTEN, hon får alltid spela freak, hon är underbar) flippar ut var nog bäst, jag skrattade som fan. Weekend Update-delen var överlag svagare, även om ni nu vet hur mycket jag avgudar Seth och Amy vilket ändå höjer den en del. Dessutom är den alltid bra, det är bara att man förväntar sig mer av den. Som ens smarta barn, liksom. Typ om ens dumma barn får VG blir man helt "guud vad duktigt av dig" och klappar på huvudet och så, och om ens smarta barn får det blir man helt "jodu, det funkar väl, jag gillar dig ändå EH EH". För övrigt hade Adele asfina kläder under andra låten och var jättesöt men jag dog äckeldöden av hennes tiocentimetersnaglar.

För övrigt är jag besatt av en del just nu, dels av att jag inte har några pengar och är skyldig pengar och att det alltid då finns asmycket grejer man både behöver och vill ha. Visserligen får vi csn snart men jag har lånat asmycket av mamma jag måste betala tillbaka och dels så har vi hemska elräkningen och andra räkningar som måste tas itu med. Asjobbigt. Har hittat en fin klänning och en fin jacka, men de är för dyra (såklart) och typ miljoner posters jag känner att jag MÅSTE HA I MITT HEM för att fungera som en människa (det är bara trams såklart, men jag är så kär i dem att jag kvider ibland) och så behöver jag en ordentlig mössa och en ordentlig, snygg väska som jag kan ha till kjolar och klänningar som är rymlig och tål regn och inte klär ner allt jag har. Nya, bra skor behöver jag också, precis som väskan (hahahahah).

Min pojkvän har sovit i soffan i över en timme nu för att han väntat på mig. Det är så gulligt. Jag ska försöka sova, men jag är så speeedad så jag vet inte hur bra det kommer gå.

3 kommentarer:

  1. Where do they go to unwind?

    Jag väldigt glad för resan. Hackesher Markt, antikmässan och Sony Center var så fina.

    SvaraRadera
  2. Haha, men jag har ju inte dött bloggdöden. Tvärtom - jag kör ju dubbelt nu!

    SvaraRadera
  3. Det är alltid så dålig tajming när man hittar fina saker. Måste betala 700 spänn för ett tandläkarbesök, och lönen som kommer imorgon blir någon tusenlapp mindre än jag räknat med. Idag såg jag dock ett par fina Camperskor, mörkbruna, ankelhöga med platt sula och tre röda knappar på sidorna. De kostar tyvärr 1500. Överväger att lura min mor att betala en del av dem eftersom hon i flera år gnällt på att jag inte har ordentliga vinterskor. Vill ha nya kläder också! Hänger på Tradera och letar fina klänningar men man vill ju inte betala så mycket för något man inte provat. Nu blev det här jättelångt men ja.

    SvaraRadera