måndag 6 oktober 2008

TV phone home

Tv-serier jag följer just nu:
America's Next Top Model
Californication
Desperate Housewives
Dexter
Gossip Girl
Grey's Anatomy
Heroes*
Kitchen Nightmares
Mad Men
The Office - An american workplace
Project Runway
Pushing Daisies
Saturday Night Live


Tv-serier jag följer just nu men dessutom parallellt försöker ta mig igenom tidigare säsonger jag missat:
Criminal Minds


Tv-serier jag följer men som inte visas just nu:
Beauty and the Geek
Hells Kitchen
Top Chef
Weeds


Tv-serier jag har börjat se men som kanske ligger på is eller så har jag inte kommit så långt in i dem:
Big Love
Dirty Sexy Money
Medium
Rome
Six Feet Under
Twin Peaks


Tv-serier jag vill titta igenom:
Ashes to ashes
House
Sopranos
Vita huset


Tv-serier jag är lite nyfiken på:

Breaking Bad
True Blood


Tv-serier jag följer PÅ TV:
Tell me you love me


Tv-serier jag ser väldigt sporadiskt:
The Colbert Report
CSI
Late Night with Conan O'Brien


Tv-serier jag kan se om miljoner gånger för att de är så bra:
Arrrested Development
Freaks and Geeks
Gilmore Girls
Sex and the City

OBS!
Detta är inte alla tv-serier jag någonsin sett och jag har inte heller nämnt många jag tycker är bra men kanske inte har behov av att se igenom så många gånger (ex. Brideshead Revisited), eller tv-serier jag slökollar på tv ibland (ex. The Simpsons, Law and Order i diverse förgreningar) men kanske inte har behov av att se hela från början. MED RESERVATION FÖR ÄNDRINGAR.

* Jag började se Heroes med Dvärgen och Sebastian, och även om jag inte var jätteimponerad av första säsongen fortsatte vi kolla eftersom den hade sina stunder. Andra säsongen var riktigt dålig och storyarken bara flög åt helvete (eller rymden, eller Irland, eller Japan för tusen år sedan eller WHATEVER) och THANK GOD för författarstrejken för fy om den säsongen hade fortsatt som den gjorde. Vi har sett första avsnittet av tredje säsongen men det var inte jätteimponerande, men jag tror att Heroes är såpass rotat i oss just nu (inte pga kvalitet) att vi står ut med ganska mycket ändå. Eller jag vet inte, det får ni fråga de andra två om. Men bara Mohinder dör så höjs ju kvaliteten avsevärt, så jag vet inte.

För övrigt vill jag tillägga att jag givetvis inte tycker att alla de här serierna är lika bra och att det finns många bra jag inte haft orsak att nämna (The Office, Extras, etc) och att jag inte ser alla de här serierna med samma entusiasm eller intresse, men att det ändå finns något i dem allihop som jag givetvis uppskattar, annars skulle jag inte se dem (eller så är jag obönhörligen slav för vanan och är inte ens medveten om det, jag vet inte vilken förklaring jag är mest bekväm med).

12 kommentarer:

  1. Yeeey fina och ambitiösa listan!

    Haha, om jag får tala för mig så är jag väldigt glad om jag slipper se fler Heroes-avsnitt. Oavsett hur det går. Om det är en rot ska den ryckas ut ur kroppen och slängas på komposten.

    Överraskningar från min sida: *Visste inte att du fortsatt kolla på Pushing Daisies. Tycker du om det? Jag klarade inte av mer än tio minuter kanske.
    *Hade även missat Grey's Anatomy, har inte sett dig nämna det på bra länge.

    Bland de du följer (första listan), ser du dem alltid samma dag som de släpps på torrentsidor eller finns det en rangordning, så att vissa är topp-prio medan andra kan dröja ett par dagar? Hade varit roligt att se vilka som är högst prioriterade/gillade/PEPP, och vilka som är mer pliktskyldigt.

    Ser du Californication när Basse har lagt sig? Blev glad över att någon annan än jag och kalle ser. Tycker om.

    Återkom gärna med feed om Rome, Dirty Sexy Money och Ashes to Ashes när du sett mer (den sistnämnda kräver att man tar sig igenom piloten)

    Püss

    SvaraRadera
  2. Herregud.

    Men låna House av mig! Väldigt linjärt men ganska fint ibland också.

    SvaraRadera
  3. Dvärg: Men slutade inte Heroesavsnittet lite spännande ändå?

    Jo, jag tycker om Pushing Daisies. Den är lite gräll och töntig ibland, men ganska söt också.

    Grey's tappade som fan i fjärde säsongen och lyckades inte rädda upp sig lite mer än average i slutet av den säsongen, men första avsnittet på femte innehöll Kevin McKidd som hardcore fältläkare och det räddade den lite för mig. Men jag vet inte, jag känner inte oändlig kärlek eller lojalitet till serien och om Meredith och Derek börjar fjanttramsgnälla och göra slut tio gånger per avsnitt igen så vet jag inte om jag pallar med den längre. Nästan alla karaktärer har tappat stinget.

    Jag försöker alltid att se dem samma dag, men vissa är givetvis mer prioriterade än andra och vissa måste jag vänta med tills Sebastian också kan se dem. Högprioriterade är Office, Dexter, Gossip Girl och Desperate Housewives.

    Alltså, jag ser Californication utan Basse men han måste ju inte ha lagt sig.

    SvaraRadera
  4. Orp: Tack, nu känner jag mig inte alls som ett freaktard.

    Lånar jättegärna House!

    SvaraRadera
  5. Påminn mig om det! Eller ring om ni är i Malmö!

    SvaraRadera
  6. För att försvara något mot Orpons OKÄNSLIGA KOMMENTARER (jag hoppas du känner dig KRÄNKT nu ORPON) så tycker jag det är fint att summera upp tv-serietiden med listor och sånt som här. Det gör att den känns mer investerad. Kanske skulle vi ha en liten blogg där vi helt anspråkslöst tycker till om avsnitt och säsonger? Jag känner kanske till för få bloggar men jag tycker ärligt talat att det finns för lite bra av den varan.

    SvaraRadera
  7. Jag var bara chockad. Jag gillade inlägget.

    Varför har ingen av er sett Entourage än?

    SvaraRadera
  8. Muffler: Spännande är relativt. Mot andra säsongen kanske. De sabbar ju alla bra trådar de har och förstör alla karaktärer. I säsongspremiären nu var sprintern roligast, men så fort hon öppnade munnen försvann det roliga. Ser hellre igenom Sopranos!

    Orp: Bra fråga! Samma sak med 30 Rock. Det ska åtgärdas.

    De första tre säsongerna av House är hemma i min dator nu, i ett gigantiskt paket. Jag hoppas det inte består av tiotusen att-rara-filer, haha.

    De aktuella serier jag följer för tillfället är Dexter, Dirty Sexy Money, Californication, Mad Men (snart ikapp) och The Office. Tre av dem sänds på söndagar och blir tillgängliga på måndagen. Hade gärna haft någon mer show som går mitt i veckan.

    SvaraRadera
  9. A.C.: Vad tyckte du om Tell me you love me förresten?

    SvaraRadera
  10. Låt det inte bli en ny Futurama eller Arrested Development där ni är 3 år efter och bondar järnet till det! *Överlägset fniss* (så att ingen känner sig kränkt)

    SvaraRadera
  11. Jag tröttnade på 30 Rock efter ett tag men Baldwin är fortfarande skiten. Det är lite SNL-smådumt och så där men helt klart rätt underhållande. Entourage känns mycket mer givande över en längre tidsperiod även om det svårare att komma in i det. Först blir man mest irriterad över hur dräggiga och osympatiska de är men serien växer jättemycket och Jeremy Piven är fantastisk.

    SvaraRadera
  12. Jag har fortfarande inte sett större delen av Arrested. Inte känt mig så sugen heller av någon anledning. Den känns så claimad vid det här laget :)

    SvaraRadera