måndag 19 januari 2009

extra gnällig eftersom jag inte ätit lunch än

Hur skulle man någonsin kunna neka när ens vänner vill spela Guitar Hero och äta hemfuskade semlor med rosa grädde? Hur skulle man?

Jag fick inget läst igår vilket gör det svårt att hitta en artikel inför seminariet på torsdag. Att säga att jag är något annat än livrädd är en kraftig underdrift. Jag vet att jag förstorar upp men jag måste få gnälla lite:
1. Läraren är sträng och gillar inte mig (jag somnar alltid).
2. Vi ska diskutera texter jag inte förstår.
3. Det är få personer i gruppen vilket gör att man märks mycket.
4. Jag måste hitta en artikel, presentera den och dess för- och nackdelar, samt försöka koppla den till litteraturen jag inte förstår.

Det är mest punkt fyra som gör mig orolig. Jag tycker inte om att känna mig dum. Läraren räknar givetvis med att vi är bra på att analysera texter, uttrycka ståndpunkter, förstå vad som är bra och dåligt. Jag orkar inte tänka så mycket när jag läser. Jag vill bara ta mig igenom texten! Inte brukar jag hålla på och analysera. Jag är så trött på teorier. Jag vill inte ägna mig åt teorier, metateorier eller några andra teorier. Orkar inte teorier jag inte har lust att lära mig!

3 kommentarer:

  1. Säg "postmodernism" typ hela tiden så löser det sig. Jag gillar verkligen inte heller teorierna.

    Men det var himla fint med semlor och Guitaro! Jag vill spela mer.

    Verifieringsord: Wingma. Nästan Dr. F. Wingman!!!!

    SvaraRadera
  2. Universitetsstudier är så jäkla dryga på det sättet. Man borde skaffa något intresse som kunde leda till en mer praktisk utbildning. Som min kompis syrra som håller på att bli trädgårdsmästare.

    Orelaterat till inlägget så kikade jag runt på fina modskläder och såg att Popolino i Malmö kommer ha de här klänningarna och kjolarna i vår:
    http://www.popolinoshop.se/popkitten.html
    Snajsiga! Hoppas något ställe i Stockholm köper in dem. Fast de är säkert dyra.

    SvaraRadera
  3. Alle: Hahaa. Om det bara var så enkelt.

    Amanda: Ja, vad fan, jag vill lära mig något praktiskt! Hur man katalogiserar! Vilka datorprogram som används! Något jag har nytta av.

    Ååh, så fina kläder! Första klänningen var jättefin. Gillade skorna med rosa längst fram också.

    SvaraRadera