lördag 24 januari 2009

sneakers

Jag har inte letat efter sneakers på ett tag, det har mest varit tråkiga tygskor för min del. Sneakers är dyra och kräver, för mig, en viss besatthet. För några dagar sedan började jag dock surfa runt igen. Jag har fortfarande inte hittat några nya som är sjukt snygga, mest hittat gamla favoriter jag hade velat köpa.

Onitsuka Tiger (går alltid att lita på):
Onitsuka 1
Onitsuka 2
Onitsuka 3

Jag har redan ett par Mexico 66 (de två första länkarna), fast i två nyanser blått. De är ganska slitna vid det här laget. Den andra länken visar den mest klassiska färgskalan. Jag gillar den, tycker den är snygg. Mexico 66 Baja är också fina (snörningen utbytt mot kardborrar). Det var ett par sådana jag beställde i ljusgrönt som visade sig vara två storlekar för stora. För övrigt har jag donerat dem till Sebastian nu men han använder dem aldrig, trots att de är sjukt snygga.

Annars såg jag att Caliroots sålde Adidas London också (fast det fanns bara kvar i stl 45 och upp, tror jag). Så himla typiskt att jag inte är i en sneakerfas när de kommer med en sådan fantastisk nytillverkning. Blev kär i skorna redan på högstadiet och har letat sedan dess utan att hitta dem. Nu när de väl finns igen har de hunnit börjat reas ut innan jag upptäcker det. Ah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar