lördag 24 januari 2009

sjuka peppinlägget



Torsdagen var så bra!
Efter att jag tagit mig igenom seminariet (värt 1 poäng! Yay!) fikade jag med Mimmi och hade det himla fint. Sedan mötte jag upp med Sebastian, vi stötte på Mimmi igen och påbörjade projektet MALMÖ. Eftersom tågen var inställda väntade vi en stund och trängde oss på en buss. Vi kom fram till pappa ungefär 90 minuter senare än om tågen hade gått som de skulle, men det gjorde inte så mycket (yay! optimismen!). Hos pappa fick vi god mat och sedan monterade han ihop en pannkaka till mig med monstermycket grädde. Det var gott men min mage dog såklart. Hursomhelst var det jättetrevligt! Sent på kvällen åkte vi hem och våldgästade Dvärgen lite. Sådan bra dag!

Igår gick vi på museet med Alle och Ella (jag tänkte använda en töntig förkortning här men det är inte så poppis). Utställningen var okej, roligast var gutefåren och de asfina magneterna jag köpte. Åh åh åh! Och studsbollen! Sebastian hittade en studsboll med vätska och glitter i! Som en snökula i en studsboll! Den är så jävla fin, jag dör. Sedan åt vi maaaad och jag och Sebastian gick på stan litegrann. Jag köpte en färgglad skalbaggebrosch.

Idag har jag jobbat fem timmar och jag håller inte på att dö (jag är trött men det är mest hunger). Lärt mig en massa hyllor och grejer som jag kommer glömma bort till nästa gång men det LÖSER SIG. Jag är så jävla pepp idag, det var fint att jobba och hon jag jobbade mest med var så trevlig (det är alla!) och nu har min syster kommit och jag ska laga vegetarisk lasagne och sedan våldgästar vi Dvärgen och spelar Guitar Hero. Det är så bra.

TJA!

1 kommentar: