onsdag 20 augusti 2008

bunnies and ruffles



De flesta studenterna har kommmit tillbaka till Vildanden nu. Detta har jag blivit varse om eftersom tvättstugan aldrig är ledig längre.

Det börjar bli höst nu. Höst innebär flera saker, som skola, ångest, löv, varm choklad, äppelpajer och regn, men den innebär också min favorit: inneskor. Inneskor är ett ganska fult ord, tofflor är ännu fulare. Ni vet vad jag menar. Mina favoriter är ett par tigerhuvuden (de är lite coolare än de låter och S har likadana). Nu har de börjat gå sönder ganska rejält, så jag får leta reda på nya. Jag har även mustofflorna från Topshop som också börjar bli lite slitna och skabbiga. Jag måste leta efter värdiga efterträdare. Det ska vara riktiga, fina, tofflor. Inte fårskinnsklumpar som alla 40+ har, eller billiga fultofflor från IKEA. Jag har spanat in de här från Topshop. De är fina utan att vara alltför töntiga. Dessutom tänker jag tvångsmässigt "Isprinsessa!" varje gång jag ser dem. Och med tanke på hur dålig jag alltid varit på skridsko är de det närmaste isprinsessa jag någonsin kommer att komma.

5 kommentarer:

  1. Jag har alltid tänkt att morgontofflor (ursäkta mig men det är vad jag kallar dem!) SKA vara fula. Gärna de där fula fårskinnsgrejerna som jag själv haft ett par (fick av mamma). Liksom, ett klädesplagg befriat från allt vad ambition eller prestation heter. Det är typ morgontofflor och mjukisbyxor som är den totala friheten när det kommer till kläder. Allt annat är ett manifest. Vilket också är skälet till att jag verkligen inte kan köpa kläder. Jag vill inte säga något med mina kläder, jag vill bara dölja min kropp.

    SvaraRadera
  2. Har aldrig känt mig bekväm i klassiska morgonkläder. En lagom kimono skulle jag kunna tänka mig. Annars håller jag med om det potentiellt vulgära hos morrtoff - gärna överdimensionerade, så det ser ut som att man verkligen stoppat fötterna i två djurhuvuden och försöker släpa runt dem över mattan.

    SvaraRadera
  3. Orp: Jag förstår poängen med fula tofflor, men jag gillar inte att känna mig fulare. Jag föredrar att försöka hålla en högre lägstanivå (fast det är ansträngande och lite drygt).

    Dverg: Jag har letat efter fler freaky djurtofflor (hittade sjuka flamingotofflor på internet) men det är svårt att hitta några snygga.

    SvaraRadera
  4. Man kanske ska köra på typ uppstoppade djurhuvuden. Björn?

    SvaraRadera
  5. Lyssnar på din sommarskiva nu! Tog den här bilden som omslagsbild. Hihi!

    SvaraRadera