måndag 11 augusti 2008

"there are better ways to be angry"

Morgondagens paroll måste bli arbete först - lek sen. Man kan ju tycka att detta är en filosofi jag skulle ha anammat för i alla fall tre år sedan, men nä.

Annars: jag såg en bild på ett par stövlar med öppen tå. Jag blev irrationellt jättearg. Det är så fult och opraktiskt! Mest upprörd blev jag eftersom man 1) har stövlar när det är kallt, 2) därför inte kan ha sagda stövlar när det är kallt eftersom DE SLÄPPER IN MASSA LUFT och om det är taskigt väder så BLIR TÅRNA VÅTA. Att få våta tår, med skor på, är det drygaste som finns.

För övrigt anser jag att Dumle är det bästa ätbara alternativet just nu.

2 kommentarer:

  1. Gud, ja, så töntigt med såna skor! Ba "åh vi är så kreativa, nu formger vi ett par skor som inte går att använda!" Och så kostar de ett antal tusenlappar och folk köper dem bara för att det är något fancy märke och tjatar sedan på nätet om hur snygga de är. Nåväl, är man så dum får man väl vad man förtjänar, det vill säga blöta tår...

    SvaraRadera