onsdag 6 augusti 2008

re-arrange me



Jag brukar inte ta sådana här grälla bilder men jag orkar inte tramsa med färgerna. Det känns som att jag bara pratar om mat hela tiden men det är bara för att jag inte har något bättre att säga. Melonen var fantastiskt fin. Jag bakade en kladdkaka precis bara för att. Jag tänkte sova egentligen. Det är fortfarande planen. Kanske är jag vaken tills Sebastian kommer hem. Jag har inte tillräckligt med trötthet i kroppen egentligen. Jag lyssnar på nya Mates of State och jag tycker inte den är så himla fantastisk. Den är ganska tråkig faktiskt. Vore jag 18 skulle jag säga att jag tröttnat på popmusik men jag är inte 18 så jag vet bättre. Jag kommer aldrig älska någon musikstil lika mycket som jag älskar popmusik. Den bara står mig upp i halsen då och då. Jag har försökt med andra. Jag har försökt soul och hiphop och electro och indierock och postpunk och gud vet vad. Alla de där stilarna man småtafsar lite på när man lyssnar på pop eftersom det finns så mycket som låter som poplåtar. Jag älskar ju sextiotalssoul också, men det känns nästan som samma sak, bara med mer blås. Och mer intressanta sångare. Men iallafall. Även om jag älskar gammal soul kommer popmusiken alltid komma etta. Det är inte så mycket att göra åt det. Man hade ju kunnat önska sig ett coolare alibi än pop men jag orkar inte bry mig. Det känns ganska lame-o att ens hålla den här monologen och hela "gud jag är så gammal att jag inte orkar bry mig om att vara tuff och har jag någonsin brytt mig egentligen och är det inte extremt töntigt att ens tänka att man någonsin bryr sig om att vara tuff" men det handlar inte vad andra tycker om mig, det handlar om vad jag tycker om mig. Jag skulle vilja bli personlig här egentligen, men jag kan inte. Jag kan inte inför er. Ni som lurar här, utan ett knyst.

Det finns en möjlighet att jag byter land imorgon, om jag kommer upp om senast sex timmar. Jag vet inte om det är en fysisk möjlighet och i enlighet med hur mitt liv fungerar torde det faktum att jag ens nämnt det här innebära att det inte blir av. Men man vet aldrig. Det händer ju att jag lurar oddsen och lagarna och att allt löser sig ändå.

3 kommentarer:

  1. Popmusik och melon är bra grejer. Jag tycker det var fina färger i bilden!

    SvaraRadera
  2. Fina saker du gör av ditt påtvingade uppdateringsschema. Jag ligger efter!

    SvaraRadera