tisdag 5 augusti 2008

lonely summer days

Jag har 80 GB musik på min externa hårddisk. Det mesta lyssnar jag inte på nuförtiden. Ändå har jag sjukt svårt att slänga mapparna. Jag kanske vill lyssna igen. Hur ska jag kunna veta att jag aldrig vill höra just den låten igen? De följande dagarna har jag dock bestämt mig för att göra en riktig ansträngning och göra mig av med saker. En hel del av mapparna har jag aldrig hunnit eller orkat lyssna på. En del bryr jag mig nog inte om. Jag ska försöka rensa. Och jag ska skriva en lista på allt jag slänger (jag undanber mig kommentarer om varför jag hade vissa av artisterna på min hårddisk överhuvudtaget, detta är musik jag ackumulerat sedan 15-årsåldern. Och listan säger inget om vilken musik som är kvar!). Listan fylls på efterhand. Listan innehåller inte specifikt vilka låtar eller skivor det är som slängs och vilka få låtar som räddas undan. Jag vill också passa på att säga att jag är givetvis inte ansvarig för allt som ligger i Mp3-mappen. Man har ju inte alltid koll på vad människor håller på med vid datorn, liksom.



!!!
A Certain Ratio
A Tribe Called Quest
Anal Cunt
Death by Chocolate
Kaizers Orchestra
Miami Vice OST
Phoenix
Schnappi
Vincent Gallo
Yuichiro Fujimoto

1 kommentar: