söndag 8 februari 2009

bedroom dancing!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Det är lördag men känns inte så. Jag gör inte det jag ska men whatever. Det snöade innan och jag peppar på regnbågar och att ligga utslagen i gräset och saft och kubb och mahjong och kanelbullar (alltid! alltid! alltid!) och vita tygskor (för första gången ever, tror jag). Körsbärsblommor! Polaroid!

Jag har kommit halvvägs genom Försoning och funderar mest på hur korkat det var att se filmen först. Allt jag kan tänka på är den gröna klänningen och hur jävla snygg James McAvoy är när han ser svår ut. Han är en av mina hemliga crushes (de få andra får nog vara hemliga FOR EVER). Och åh gud - när Cecilia och Briony ligger i gräset och när Robbie försöker skriva och lyssnar på La Bohème. Jag minns knappt scenerna alls, jag minns bara känslan av dem. Måste se om filmen för att se om de var bra eller om min hjärna luras.

Jag försöker göra en spotifylista åt min syster men kommer ingenvart. Det är 2009 och jag vet inte vad jag tycker om.

2 kommentarer:

  1. Haha awesome bilden! De flygande frukterna/bären/glassen tillsammans med meningen "ligga utslagen i gräset" ger mig drogtrippvibbar på ett bra sätt. Vet inte riktigt vad jag menar men antar att det är något i stil med att känna upplevelsen av drogtripp utan drogerna.

    SvaraRadera
  2. Det fina med att göra blandskivor, spotify-listor und so weiter till småsyskon är att de inte känner till i närheten så mycket musik som ens vänner gör. Det gör det hela ganska enkelt, även om de så klart dissar en del. Jag ska börja göra listor till min syster sen när jag skaffat Spotify till henne. Jag tänkte göra 60-talsblandningar och sånt också.

    Men du borde kunna ha med ganska mycket från indiekanon, typ Belle & Sebastian, Radio Dept., grejer från Marie Antoinette och annat som finns där.

    SvaraRadera