tisdag 10 februari 2009

det kanske inte märks, men jag var faktiskt i tid imorse.

3-åriga Anna och 22-åriga Anna bråkade imorse.
Anna 3: Jag vill inte till skolan. Jag är trött. Jag behöver sova. Och äta. Och göra annat.. typ äta godis. Och äta. Och läsa. Och sova. Och sitta framför datorn i några timmar.
Anna 22: Men gud, lägg av.
Anna 3: Det är sant! Jag behöver.. städa också. Och oj, nu har jag suttit vid datorn så länge att jag kommer att komma försent OCH JAG HAR INTE HUNNIT ÄTA FRUKOST.
Anna 22: Du äter aldrig frukost. Skärp dig och klä på dig.
Anna 3: Gnäll. Jag hatar att komma försent! Det är oartigt! Det är bättre att inte gå alls. Jag kan läsa hemma istället!
Anna 22: Eh, hur ofta gör du det? Det är ditt eget fel om du kommer försent. Du får ta det. Klä på dig nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar