onsdag 4 februari 2009

sebastian gav mig världens finaste rosa ranunkel. försöker desperat hålla den vid liv.

Jag hamnade i t-shirtpeppläge för några dagar sedan och beställde tröjor från vad jag trodde var en eminent t-shirtsida halv fyra på morgonen. Efter några dagar fick jag beskedet att tröjorna var slutsålda men att jag kunde byta dem mot några andra. Jag valde ut två andra och fick precis höra att en av dem (den finaste) också var slut. Peppen fallerade. Det är synd, deras tröjor var helt klart roligast och jag är inte riktigt på humör för H&M- eller Threadlesstönteri. (Alltså, Threadless kan ju vara himla gulliga, men det är just gullig jag vill undvika just nu. Det och allt som gör att man associerar till metal och hipsters. Förstår ni hur få snygga tröjor det finns kvar då?). Till saken hör ju också att jag i princip aldrig bär t-shirts med tryck längre. Jag kan inte minnas när det hände senast. Jag gjorde tröjor själv ett tag och jag borde kanske börja igen, men jag vet inte.

Idag var vi på IKEA och köpte förvaringslådor till kläder samt annat nyttigt och tråkigt. Efteråt lade jag ut en löjlig summa på sjukt fina, runda lådor från en affär inne i stan. Prickiga med randigt lock, ljusgröna och vita! Köpte tre i olika storlekar. När de står på varandra ser de ut som en fantastisk prinsesstårta. *älskar* Köpte de största storlekarna, så de får stå på golvet bredvid bokhyllan. Har redan börjat stoppa ner väskor och börsar. Lär fylla dem ganska snabbt.
På IKEA åt jag en jättegod cheesecake med päron och kardemumma. Den var väldigt söt och men hallå, päron och kardemumma! Bästa ever.

Jag är ganska trött och skulle lagt mig för längesedan. Har en stressig vecka och kommer inte hinna allt jag borde göra. Har inte ens hunnit se senaste Gossip Girl än :(

1 kommentar:

  1. Fallerande pepp är också pepp.

    Jag vill vara gjord av kardemumma!!

    SvaraRadera