onsdag 4 februari 2009

over and over

* Min kropp tror att klockan är 21 och inte 23.30, vilket gör det besvärligt att gå och lägga sig och orka gå på föreläsning tidigt imorgonbitti.
* Jag bjöd alldeles för mycket på en väska på ebay och VANN DEN INTE. Så fungerar det.
* Gjort ett asfint paket till min syster. Orkade såklart inte fotografera.
* Funderat hela dagen på hur mycket jag tycker illa om mitt hår just nu och vad jag kan göra åt det. Till stor del handlar det om att:
1) Mitt hår är inte rött längre. Herregud vad jag inte känner mig som mig själv i min naturliga hårfärg (väldigt emotonårstöntigt att säga, but oh so true).
2) Jag har en gigantisk halsduk som jag virar runt halsen och låter håret ligga kvar under. Det funkar. Fast så fort jag börjar röra på huvudet lägger sig håret utanpå halsduken istället och ser platt och dumt ut och allt blir bara fel. Fluffigheten finns inte där längre och håret ligger liksom som ett täcke över axlarna. DET ÄR SÅ FULT. Jag tänker mest att jag vill klippa av allt eller att jag måste få det att bli aslångt så att jag kan ha knasiga håruppsättningar. Jag vet inte riktigt. Jag har aldrig haft väldigt långt hår, som längst kanske en decimeter längre än nu, och jag tror att det är mest för att jag inte passar i det. Jag passar bäst i fluff, men det är för långt för att bli bra fluffigt nu (och dessutom bråkar det om fluffheten och lägger sig platt istället) och det är för kort för att duga till något annat. Detta är inte en bra längd på mig men jag vet inte vad jag ska göra åt det.
3) Får jag nämna igen hur mycket jag avskyr att inte ha rött hår? Tack.
* Jag gjorde ganska mycket fram till typ klockan 18 men det kändes ändå som att jag knappt gjort något alls.
* Fancy pinata!

2 kommentarer:

  1. Du kan väl färga håret igen, eller funkar inte det? Oftast brukar det ju blir mer fluff om man klipper av en bit och blir av med det som är slitet. Fast sen är det vinter förstås och hår blir alltid sämre av det. Det kanske är bra med inpackningar och såna grejer? Har aldrig testat själv.

    SvaraRadera
  2. Problemet är att min hårbotten protesterar när jag försöker färga håret, så jag vågar inte. Det gjorde ont som satan senast så jag vågar inte försöka igen.

    Jag klippte av litegrann för ett tag sedan men det blev inte så fluffigt som jag hoppats.

    Det är ett tips, tack! Jag har inte provat sådant innan.

    Min syster hade kort snelugg idag och var skitsnygg i det. Jag blev sugen på att prova även om jag vet att det inte är min grej.

    SvaraRadera