fredag 11 april 2008

are you ready for love?

Först: jag glömde ett av mina vårpepptecken! Doften såklart! När man känner hur det börjar lukta vår, någonstans efter att ljuset börjar bli mindre stickigt, ibland samtida med värmen men alltid innan löven kommer på riktigt. Det finns en svag föraning i luften.

Hursomhelst, jag spelade precis Betapet och jag ÄGDE. Det var så skönt att spela själv och faktiskt vinna mot någon. Jag vann två gånger i rad och fick upp min rating med typ 45 poäng! Så nu är jag över 900 igen, hoho.

Idag var jag i Köpenhamn med mamma. Jag blev överraskad när det visade sig att hon hade tänkt sig att jag skulle köra dit. Lite ängslig, sådär, men det gick bra. Gatorna var sinnessjuka, man fick aldrig svänga höger när det var höger man ville och likadant med vänster och det fanns sjukt många cyklister och inga gator var raka och alla var typ enkelriktade när man inte behövde det och alla körde skitsnabbt, 60 km/h i innerstan vilket är sinnessjukt om man aldrig kört i en storstad tidigare. Mamma hade kartan och svor lite över gatorna, vi åkte runt några gånger innan vi kom på rätt köl. Det tog ett tag innan jag märkte att man faktiskt kunde svänga höger i vissa bussfiler, trots den heldragna linjen (det var svårt att se!) och ett tag höll jag på att köra på någon när jag stod ivägen för cykelbanan och försökte backa undan för en gigantisk hop cyklister (jag skulle svänga vänster på en sjukt trafikerad gata från en liten tvärgata). Men alla överlevde. Det var ganska stressande men mamma är en bra kartläsare och jag är bara glad att jag klarade det utan att.. jag vet inte, bryta samman. Även om jag inte är så säker på att jag skulle bryta samman i en sådan situation. Jag vet inte riktigt vad det är för tillstånd jag inte kan beskriva.
I alla fall, vi parkerade i ett parkeringshus och gick runt på stan, Magasin, Illum och en massa affärer jag ville in i som jag alltid vill in i. Jag såg ett par Kawasaki med seriemönster på som var lite fin-ugly, men de fanns inte inne i min storlek och kom inte in igen förrän i augusti. Däremot köpte jag gräddvita skor på Topshop, fick en fantastiskt fin väska av mamma i tidig födelsedagspresent och köpte lite annat krafs (halsband, strumpor, hårklämma). Dessutom hittade jag finaste grejerna på Lagerhaus innan vi kom iväg till Köpenhamn! Jag ska orka ta bilder på allt i fint dagsljus imorgon och lägga upp. Jag peppar på våren! Och det kommer ni också att göra!

Det var fint att ha en dag med bara mamma. När vi kom hem handlade vi på Malmborgs, jag köpte färdig Nasigoreng och åt den hemma hos mormor medan jag hjälpte henne plantera blommor. Min syster kom förbi snabbt för att säga hej så jag träffade en ganska stor del av familjen på kort tid. Det var fint. Jag har dock inte träffat pappa på länge och jag saknar honom. Farmor också. Måste ta mig dit och säga hej!

Nu ska jag sova, jag hade tänkt lägga mig mycket tidigare och jag sade till Bulle att jag skulle gå och lägga mig strax efter honom. Jag hoppas att han inte är besviken. Min fina Bulle!

3 kommentarer:

  1. Yey, det var bra att du gjorde det! Körde alltså. Trots oro.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera