måndag 7 april 2008

stork patrol

På lördagen åkte vi till Skrylle och gick runt. Jag tog fula bilder på när Alle klättrade i ett träd och på Sebastian när han fotograferade. Det roligaste att fotografera är typ alltid vägen men jag kan inte fotografera den eftersom jag måste köra. Okej att man får bestämma musiken och visst, det är jättekul att köra, fast ibland vill jag bara byta plats och ta fula bilder och äta choklad. I Skrylle mötte vi helveteshundarna, de sprang lösa och ville kasta slem på mig. Vi pratade om farliga djur vi kunde tänkas möta där (vildsvin, huggormar, grävlingar) och vad vi ska kalla våra barn. Jag och Sebastian har redan bestämt oss för Skurken och Tjyven, Alle var inne på Snygg och Ful.

Idag åkte vi till Helsingborg och tittade på Sally Mann-utställningen på Dunkers. Den var givetvis helt jävla grym. Jag tyckte skitmycket om Deep South-bilderna, de var så jävla förtrollande. Jag fastnade framför en bild av ett träd och stod där jättelänge. I lokalen fanns en utbuktning med fönster med utsikt mot havet. Himlen var fantastiskt fin och jag satt på bänken med Sebastian och tittade ut mot havet och det låter givetivs hur töntigt som helst, men jag måste beskriva känslan och tillfället, jag måste minnas. Jag kan inte lita på min hjärna.

Efteråt åkte vi till Malmö och åt kinamat från Kin Long med min mamma och min syster. Det var gott.

Nu försöker jag desperat få ihop en spellista med mina tio favoritlåtar i mars. Vi gör en mix varje månad med tio låtar var och mailar till varandra, jag, Orponet och Dvärgen. Denna månaden har jag gått back i min musikaliska utveckling och bara lyssnat på samma typ av musik som jag gjorde för tre år sedan. Nästa månad kanske jag går fram igen, för februari var ganska bra. Hursomhelst. Jag måste egentligen sova för jag ska upp om fyra timmar och spela levande, men vi får väl se hur det går.

1 kommentar: