torsdag 10 april 2008

Åh, John





John Krasinski är så lovely. Jag älskar att han är så bra på att berätta anekdoter.

Jag har inte gjort något vettigt idag. Typ handlat mat. Såg klart den tredje säsongen av the O.C så nu har jag bara en ganska kort säsong kvar!

Jag tänkte på våren innan idag. Jag vet att det officiellt är vår, men det känns inte så. Av mina vårpeppstadier har vi nämligen inte kommit till det avgörande stadiet än! Först kommer ljuset, som är lite annorlunda, lite stickigt men ändå mjukare än vinterljuset. Sedan kommer värmen lite smått. Någon dag känner man att det är dags att byta vinterkappan mot en vårjacka, eller iallafall ett mellanting. Sedan börjar dagarna bli ljusa på riktigt. Kl 19 på kvällen känns det fortfarande som att det är dag. Och sedan, det ultimata tecknet för mig, är när alla träd är gröna. Jag kan inte riktigt känna att det fullt ut är vår eller uppskatta våren förrän träden har blivit gröna. Nu har några få träd börjat slå ut men det är fortfarande övervägande tråkiga pinnar utomhus. Jag längtar efter löv!

1 kommentar: