tisdag 8 april 2008

ångestlåtar hade ni också

Jag är trött och har ont i kroppen. Just nu har jag, såvitt jag vet, inga fler obligatoriska tillfällen i skolan förutom när uppsatsen är klar och det är seminarier. Därför borde jag ta itu med mina gamla resttentor från förra våren och gå på föreläsningarna så att jag har en rimlig chans att klara dem. Problemet är bara att ämnet är förenat med så mycket ångest att jag blir svettig bara av att tänka på att gå dit och det är inget hett tecken. Dessutom verkar kursen och tentorna omgjorda, vilket givetvis är en ännu starkare anledning till att jag borde gå dit, men också generar ännu mer ångest över vad jag missat och att jag inte kommer att klara tentan och så vidare. Det bästa är givetvis att ta tag i det och bara gå dit och ta anteckningar och angsta. Jag får se hur modig jag känner mig imorgon. Ska försöka sova nu, känns som att det blir svårt att somna. Men vi får väl se.

2 kommentarer:

  1. Inte mycket man gör rätt nuförtiden!
    Vilka låtar gav dig ångest egentligen? Och hur kan du ens prata om ångest i närheten av min mest-gay+lovely-ever Brahms? Ångest pulvriseras inom fyra centimeters avstånd från den!

    PS. Jag testade igen och Nzenzenze fungerar utmärkt och är vältaggad i min Winamp. Så det är i alla fall inte Der Schönes Zwergs fel. DS.

    SvaraRadera
  2. Angående det du egentligen skrev om - är det delkurs fyra nu? Jag kanske kan stödhänga med på några av föreläsningarna om jag har tiden.

    SvaraRadera