måndag 21 april 2008

sax

Besökte mormor på sjukhuset. Hon verkade okej. Ville sjukt gärna ta bilder på rummet, kände hur det kliade i hela kroppen, samtidigt kunde jag inte. Mådde dåligt av tanken. Tog någon bild på den del av rummet mormor inte var i (det var tomt där) men det kändes som ett dåligt substitut. Det var en konstig känsla att slitas mellan instinkt och dåligt samvete. Jag brukar inte uppleva det så starkt på det sättet.

Efteråt åkte jag med mamma och letade present till Sebastian. Hittade inget tillfredsställande. Vi åt varsin hamburgare på Burger King. Det var längesedan.

När jag lämnat av mamma åkte jag för att tanka. Svängde inom farmor eftersom jag var i närheten och vi pratade en stund. Det var fint. Fick choklad. Farmor tycker att jag klär mig fint efter mina förutsättningar. Den sista delen är så jobbig att inte kunna skaka av sig.

Jag hatar att känna mig som världens sämsta storasyster. Jag hatar att inte veta vad jag ska göra för att lösa alla problem.

1 kommentar: