tisdag 9 september 2008

där satte jag verkligen ner foten

Idag kom jag på mig själv med att förnärmat säga "Men du kan ju inte mena att Iron Man är bättre än Spiderman 2 och Batman Begins?!". Nästa steg vore att påtala hur underskattad The Rise of the Silver Surfer är, men det kommer jag aldrig att göra eftersom 1) jag har inte sett den och tänker inte se den (vågar inte, vet inte vilka superhjältefilmerdemoner som släpps lösa ur mig då), 2) Jessica Alba är en sådan sugig skådespelerska att det inte ens finns den minsta chans att filmen går att lida sig igenom.

6 kommentarer:

  1. Jag hävdar nog såhär, när jag har lugn att tänka efter:

    1. Spider-Man 2
    2. Iron Man
    3. Batman Begins

    Batman har kanske starkast mytologi men Iron Man är överlägset roligast och mest avväpnande. Inte så jobbigt woe-is-me som de flesta superhjältefilmer heller, utan vågar driva lite med sig själv. Dock rätt så ointressant handling, det är mest Downey Jr. och ingenjörsdelarna som är roliga. Spider-Man 2 har bästa manuset och är nästan "bra på riktigt". Tobey Maguire är iofs en mjäkig fitta men filmen väger upp honom.

    SvaraRadera
  2. Vi ska lätt se Rise of the Silver Surfer och jag ska lätt hävda att den är bra vad du än säger!

    SvaraRadera
  3. Lord Byronman var underhållande. Sjukt ovärd slutscen dock.

    SvaraRadera
  4. Hallå, Iron Man var ju typ inte alls så kul som ni påstår. Batman Begins knäcker den hårt. Vilken chock den var första gången. Så mörk och lovely. Lite superhjältecorny, men vad kan man göra liksom.

    SvaraRadera