tisdag 9 september 2008

jag räknar inte med att få iväg det här inlägget utan att trycka på uppdatera

Internet har tramsat sig i några dagar nu men idag har det fan varit värst. Jag gör ju inget annat än sitter och trycker på uppdatera-knappen hela tiden. Orka!

Imorse var det studiebesök på Orkanen. Fan vad fin utsikten var. Snacka jobbpeppen. Inte för att jag någonsin skulle få jobb där (eller våga föreläsa för en massa människor som de bibliotekarierna gör), men gud vad fint det var. Jag tyckte om biblioteket, även om det mest är till för studenter och följdaktligen anpassat efter dem. Jag menar, högskolebibliotek och universitetsbibliotek är ju lite speciella. Inte alltid som folkbiblioteken *älska bibliotek*.

Jag har lite svårt att få kontakt med min klass. Inte för att jag gör värsta ansträngningen, men ändå. Det är bara freaksen som gillar mig. Alltid. Konstiga tanter och gubbar i mataffärer och på busshållplatser som ska småprata med mig. Det är synd. Jag är inte bra i småpratarläge, det är en av mina minst utvecklade sidor. Vad mycket mer de skulle få ut av samtalet om de mötte mig hyperarg eller hyperexalterad. Hur bra vi skulle kunna bonda över andras fula tröjor eller Arrested Development. NÅVÄL.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar