måndag 1 september 2008

hej september!

Jag tog kinaskor imorse så mina fötter är lite döda. Efter introduktionen åt jag lunch med mina bästa, sedan var det introduktion till det pedagogiska systemet vi ska använda oss av. Hej två timmar information, totalt befriad från kritik. Men det verkar okej. Sedan pratade föreläsaren om gruppdynamik (vi ska jobba i grupper hela tiden) och det var det roligaste av allt! Jag peppade som fan. Borde kanske läsa psykologi eller bli personalvetare istället. Fick flashbacks från kursen i arbetspsykologi jag läste, det var bland det roligaste, och det absolut mest intressanta var när vi läste om hur personal reagerar på förändringar i organisationer. Jag dog, det var så spännande. Mycket bättre än allt så här fungerar hjärnan-trams!

Jag är inte säker på vilka mina gruppmedlemmar är, men det ska bli spännande. Jag hoppas vi kommer snart till tredje fasen (SAMHÖRIGHETEN).

Nu måste jag verkligen ta tag i mig själv och laga mat. Jag fattar inte varför jag är så himla trött! Är visserligen ovan vid 10 - 16 dagar efter ett långt sommarlov, men ändå. Jag är inte 80.

3 kommentarer:

  1. Jag försökte häromdagen skylla tröttheten på årstiden men insåg sen att jag gör det på varje årstid så det är nog inte gångbart.

    När jag hör personalvetare tänker jag på scenen i Arrested Development när alla anställda åker iväg ut på landet och är får.

    Och Dilbert.

    (Det är bra tankar)

    SvaraRadera
  2. Ovanan, yes. I princip har ju både du, jag och Alle haft ett flera år långt sommarlov. I alla fall om man jämför med folk som faktiskt arbetar.

    Den här hösten kan inte bli något annat än fantastisk känner jag. Alla andra alternativ är omöjliga.

    SvaraRadera
  3. Läsa Arbetspsykologi 1-30p parallellt med ABM?

    SvaraRadera