tisdag 2 september 2008

kan du laga rören?

Jag läste precis något någon skrev om Ricky Gervais fru. Hon har tydligen bokdebuterat och tyckaren såg fram emot boken med motiveringen "Hon är ju gift med Ricky Gervais, hon måste vara rolig". När tyckaren läst boken och kommit fram till att den inte var så kul blev det "Konstigt att den inte är rolig, författaren är ju gift med Ricky Gervais".
Jag fattar inte detta. Skulle Ricky Gervais talang ha smittat av sig på frun enbart genom giftermål? Brukar man anta att frun till en rörmokare är bra på att fixa rör? Eller att mannen till en förläggare är bra på att redigera böcker? Gör man det? Vad är det för konstig association? Mina föräldrar var gifta i över 20 år, men inte fan var det någon som förväntade sig att min pappa skulle kunna fungera som biomedicinsk analytiker eller att min mamma skulle kunna vikariera som mäklare.

Jag vet att det är töntigt att hetsa upp sig för, men jag kan inte hejda mig. Det är stövlar med öppen tå all over again.

1 kommentar: