torsdag 18 september 2008

mormors begravning

Mormors begravning var idag.
Vi var i ett fint femtiotalsaktigt kapell i Höganäs. Själva begravningen var ganska kort, men den var fin. Jag hoppas att hon hade tyckt om den. Det låter töntigt att säga, men jag kände så. Mamma hade valt fina låtar och blommorna var fina och det var en speciell stund. Jag var inte så förtjust i prästen men jag satt ändå mest och tänkte på mormor.
Efteråt åt vi lunch på ett hotell. Mina svårigheter med att småprata blev väl synliga. Så går det när man träffar avlägsna släktingar.

På vägen hem tog vi en omväg via Helsingborg och tittade på plastutställningen på Dunkers. Utställningen var så snygg! Den var i ett vitt rum med mycket ljus, på tredje våningen. När jag kom in i lokalen slogs jag nästan tillbaka av färgexplosionen! De hade ordnat flera långa rader med plastföremål efter färg och det var en sådan sjukt snygg effekt. Man bara dog av all färg.
Innan vi åkte hem tog vi en tur inom Ebbas och köpte med oss kakor. Min favorit är Tipp-Topp! Bästa kakan ever.

2 kommentarer:

  1. Var din mormor från Höganäs-trakten? Väldigt fint i så fall. Annars också förstås. Jag vet att det finns en jättefin typ sandfärgad kyrka på ett torg där.

    Plastutställningen är fet! Det var fint att vara där med Ellas skånhefamilj för de bara "den har vi" och "den har jag i en låda på vinden". Jag måste ha fler saker. Jag vill aldrig behöva se en sak utan att kunna säga "jag har den någonstans".

    Förutom Haley Joel Osment. Jag vill inte ha honom.

    SvaraRadera
  2. Hennes föräldrar bodde och ligger begravda där.

    SvaraRadera