onsdag 10 september 2008

eller så är jag bara sjukt hungrig och gnäller därför för vad som helst

Jag är på institutionen. Här finns fina datorsalar med många datorer. Alla är mac. Den datoransvarige lovprisade dem. Jag, en töntig pc-användare sen 1995, är skeptisk men villig att lära. Jag är nyfiken. Jag förstår ungefär hur datorerna fungerar. Jag kan lista ut snabbkommandon.
Det jag inte förstår är hur jävla svårt det ska vara att skriva ut en pdf-fil i liggande format. Jag har ändrat inställningarna. Den skriver visserligen ut, men tar alltid bara med halva dokumentet. Jag ändrar skalor, jag ändrar allt logiskt som man kan tänkas behöva ändra. För att få med hela texten på ett a4 krävs det att jag skalar ner texten så mycket att den nästan blir oläslig. Det är inte jag som felar, det är datorn.
Jag hatar mac.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar