lördag 13 september 2008

skam och annat

Min farmor fyllde år igår. Jag glömde bort det! Jag skäms så mycket. Ringde upp idag och bad om ursäkt, hon var ledsen (min farmor är mycket dramatisk). Jag kan inte sluta skämmas och känna mig som sämsta barnbarnet ever. Vi ska besöka henne imorgon. Hon sade att vi inte fick ta med något, men så säger hon alltid, och jag vet inte riktigt hur mycket hon menar det. Jag måste ju hitta blommor i alla fall.

Förutom SKAMMEN så har det varit en fin dag. Vi gick upp vid 10, gick på loppis på Södra Esplanaden (hittade bestick! och spirograf!) och sedan åkte vi snabbt in till Malmö och fikade och gick till Kvarn. Jag fick första säsongen av Big Love av Sebastian och han fick fjärde säsongen av Futurama av mig. Det är så mycket finare att ge varandra grejer än att köpa dem själv.

Jag peppar så himla mycket på tv-serier. Jag funderar på att skriva ett jättelångt tv-serieinlägg (det har legat och grott i mitt huvud i några dagar), men jag virrar hela tiden bort mig. De är så många! Och jag vet inte vad jag tycker om alla! Men jag måste se dem och ge dem en chans. Jag känner också att jag skulle vilja påverka snedfördelningen (i princip alla jag ser är amerikanska), men det känns också som ett helt annat kapitel. Jag skulle egentligen vilja slänga ur mig saker om senaste Dexter och Gossip Girl, men det känns som att både Weird Science och New York Magazine har täckt upp alla eventuella invändningar ganska bra. NYmags GG-sammanfattning brukar vara skitkul att läsa också *nörd*. Även om jag inte håller med om allt.

Igår var jag duktig och gjorde köttbullar. Det låter kanske som att det är den enda maten jag lagar, men det är det inte. Det är dock en av de få grejer jag pallar göra själv (det och quornfärssås), så jag måste tjata lite om det. Men i alla fall, eftersom jag var duktig och gjorde köttbullar igår finns det också köttbullar över idag! Det är så bra. Jag vet att jag låter som ett retard nu men det struntar jag i. Lyckan att slippa laga mat en gång till är mig övermäktig. Jag behöver bara värma köttbullar. Halleluja!

3 kommentarer:

  1. Dina köttbullar verkar vara skiten, av de gånger jag smakat! Äter gärna fler gånger.

    Kan du länka till NYMags sågning av Dexter? Jag letade efter den hemma hos er när jag såg att du hade en tabb uppe men lyckades inte genom deras sökfunktion. Känner att jag behöver läsa massa välskrivna sågningar för att få all besvikelse ur systemet.

    SvaraRadera
  2. Alltså, nymag har inte skrivit om Dexter, bara om GG. Angående Dexter är det mer vissa av kommentarerna i WS-tråden som stämmer.

    SvaraRadera
  3. åååh edit! eller edith! jag vet inte. men åååh henne!

    SvaraRadera